10 powodów, dla których warto ćwiczyć Pilates

Kobieta ćwicząca pilates. Jedna z pozycji.

10 powodów, dla których warto ćwiczyć Pilates

Chcemy przybliżyć Wam korzyści płynące z ćwiczeń, które ma do zaoferowania Pilates. Prowadzimy regularne zajęcia z wykwalifikowanymi instruktorami w Centrum Sztuki i Rekreacji MOVYTZA w Rybniku.  Do wyboru mamy lekcje grupowe, jak i indywidualne. Oferujemy swoje usługi również na konferencjach, bądź wyjazdach firmowych w celu rozruszania kości po całym tygodniu pracy. Jeśli prowadzisz firmę i planujesz wyjazd szukając atrakcji, podczas swojego wydarzenia – zadzwoń do Nas i zapytaj o ofertę.

Korzyści płynące z ćwiczeń Pilates:

1// ODMŁADZA KRĘGOSŁUP

Regularne ćwiczenia Pilates, które prowadzimy w swojej siedzibie w Rybniku oraz gościnnie w innych miejscach uelastyczniają, zatem odmładzają kręgosłup. Ćwiczenia  wykonywane  są zgodnie z budową anatomiczną ciała. Poprzez ćwiczenia rozluźniające  i wzmacniające 1uzyskujemy giętki i silny kręgosłup.

2// Niweluje bóle  w odcinku lędźwiowym kręgosłupa

Często ból próbujemy zniwelować sposobami, które dają szybki i krótkotrwały efekt. Maści. Leki przeciwbólowe. Jest to błąd, który popełniamy przez czasy, w których żyjemy. Czasy pełne braku czasu. Co możemy zrobić więcej oprócz wizyty u specjalistów, takich jak fizjoterapeuci? Regularne ćwiczenia oparte na metodzie Pilates, prowadzone fachowo oraz z indywidualnym podejściem, są profilaktyką zdrowotną. Zachowując świadomość swoich dolegliwości i przy konsultacji z fizjoterapeutą, dobrze jest dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń, aby móc później samemu praktykować ten rodzaj aktywności fizycznej. W tym przypadku w parze idzie współpraca instruktorów Pilates z fizjoterapeutami.

3// Uelastycznia całe ciało

Ćwicząc Pilates uelastyczniamy nie tylko kręgosłup, ale także resztę ciała. Wykonując pełen zakres ruchu, wychodzimy poza codzienność i zaczynamy myśleć o wykonywanych ruchach. Skupiając się na oddechu oraz poleceniach instruktora, dążymy do swojej indywidualnej perfekcji. Uruchamiamy obszary naszego ciała, których rzadko używamy na co dzień (na przykład wewnętrzna część ud). Z każdym oddechem i powtórzeniem, ćwiczenie pogłębiamy, dzięki czemu zakres wykonywanych ruchów zwiększa się.

4// Łączy oddech z ruchem co niweluje stres

W życiu codziennym oddychamy. Oddychamy i zapominamy o tym, jak oddychamy. Podczas ćwiczeń bardzo dużą uwagę kładzie się na oddech.W Pilatesie najważniejsze jest prawidłowe oddychanie, które wykonujemy świadomie, głęboko, skupiając się na oddechu przeponowo-żebrowym. Aby wykonać prawidłowo serię wdechów i wydechów, dobry instruktor Pilates nie tylko przypilnuje techniki danego ćwiczenia, ale także oddechu, który prowadzimy poprzez wykonywany ruch.

5// Pozwala ćwiczyć każdemu na miarę swoich możliwości

Nie czujesz się dziś na siłach? Masz bóle przedmiesiączkowe? Albo czujesz się zbyt zmęczony/zmęczona? To nic. Jeśli już zdecydowałaś się, by przyjść na zajęcia Pilates – wykonuj ćwiczenia zgodnie z tym, jak się czujesz danego dnia. Jeśli jesteś blisko siebie i nie czujesz sił, by wykonać jakieś ćwiczenie, poproś instruktora o lżejszą wersję lub zamiennik. Tak – instruktor, przynajmniej u nas w Centrum Sztuki i Rekreacji MOVYTZA w Rybniku – jest w stanie podczas zajęć indywidualnie dać inne ćwiczenie, aby móc kontynuować zajęcia i korzystać z nich w pełni.

6// Jest bezpieczny dla grup ryzyka

Jeśli jesteś Seniorem, Kobietą po ciąży, osobą z drobnymi wadami kręgosłupa, osobą po kontuzji, lub jakkolwiek obarczoną strachem przed ćwiczeniami fizycznymi – skonsultuj się ze specjalistą (fizjoterapeutą, lekarzem). Jeśli ta osoba jest specjalistą, to odpowie Tobie na nurtujące Ciebie pytania. Warto wtedy przekazać kluczowe informacje instruktorowi Pilates, który weźmie pod uwagę dolegliwości i dostosuje ćwiczenia w miarę potrzeb oraz możliwości.

7// Jest treningiem uzupełniającym inne sporty

Uprawiasz sport i chcesz zachować formę? Pilates jest jedną z możliwości i podtrzyma Twoje ciało w formie, nie przeciążając zbytnio organizmu. Pracujący na co dzień z ciałem sportowiec świadomie czytający ten artykuł,  odczyta korzyści płynące z regularnych ćwiczeń Pilates i podejmie decyzje, czy jest to aktywność ruchowa dla niego, czy też nie. Zależy nam, by zajęcia Pilates trafiały zarówno do osób wysportowanych, jak i rozpoczynających przygodę z tą metodą.

8// Wpływa na grację w poruszaniu się

Skoordynowanie ruchów i oddechu w ćwiczeniu na początku może wydawać się skomplikowane, jednak etapowość ćwiczeń pomoże w zapoznaniu się z tego rodzaju ruchem. To również wpływa na świadomość i rozwija koordynacje ruchową, podobnie jak w tańcu. Ciało zapamiętuje dane ruchy i uczestnik zajęć  zaczyna wykonywać je co raz płynniej. Płynny ruch, dobra postawa ciała i zgrabna sylwetka zdecydowanie wpływa na grację w życiu codziennym.

9// Równomiernie modeluje sylwetkę

Ćwicząc Pilates – ćwiczymy każdą partię ciała. Każdy ruch wychodzi z centrum ciała, aktywując tym samym wszystkie mięśnie w ciele. Łącząc te ćwiczenia z aerobowymi doskonale kształtujemy swoją sylwetkę powodując, że nasze ciało staje się zgrabne i szczupłe.

10// Dzięki ćwiczeniom zapobiegamy garbieniu się

Czy pracujesz w zawodzie programisty albo w biurze? Siedzisz osiem godzin w pracy przed biurkiem?  Mimo wyprofilowanych krzeseł oraz dbania o ergonomię w biurze czujesz, jak grawitacja robi swoje i zaczynasz pochylać się nad ekranem laptopa/komputera? Zadbaj o tzw. ‘higienę’ swojego ciała i poddaj się ćwiczeniom Pilates. Nauka kilku prostych ćwiczeń pod okiem instruktora może diametralnie zmienić jakość każdego dnia w pracy. Praktykę zebraną podczas zajęć grupowych – możesz wykorzystać indywidualnie nie schodząc z biurowego krzesła.  Ćwiczenia świetnie nadadzą się na rozruch w pracy, a tym samym każdego dnia możesz wpływać na swoją wyprostowaną i silną postawę.

Kolejny ruch należy do Ciebie. Wystarczy jedna decyzja, jeden impuls do tego, aby odwiedzić nas w Centrum Sztuki i Rekreacji MOVYTZA w Rybniku i zacząć ćwiczyć pod okiem naszych instruktorów. Na pewno spotkasz się z ciepłym i fachowym przyjęciem.

Do zobaczenia!
Zespół MOVYTZA
Autorzy tekstu: Anna Kasprzak-Chowaniec & Wojciech Chowaniec