PILATES

Kobieta ćwicząca pilates. Jedna z pozycji.

Pilates Klasyczny

Klasyczny Pilates to trening całego ciała, w skład którego wchodzą ćwiczenia inspirowane jogą, baletem i treningiem siłowym. Ćwiczenia opierają się na odtwarzaniu prawidłowych wzorców ruchowych i ukierunkowane są na  poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Charakterystyczny dla tej metody jest fakt, że nie skupia się tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też te małe i słabe usytuowane głęboko. To metoda treningowa, która jest idealnym uzupełnieniem dla wielu dyscyplin sportowych. Podczas ćwiczeń nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków. Zajęcia w niewielkich grupach pozwalają kontrolować poprawność każdego ćwiczenia oraz stopień trudności dla poszczególnego uczestnika, dlatego z zajęć skorzysta tak sportowiec jak i osoba prowadząca siedzący tryb życia.

CELEM jest odtworzenie prawidłowej pracy mięśni

FINAŁEM jest silny rdzeń nazywany w metodzie  centrum

STABILIZACJA osiągalna jest  dzięki: mięśniom brzucha, pleców, klatki piersiowej oraz mięśniom obręczy biodrowej.

Pilates CORE

Ćwiczenia Pilates Core uczą jak ćwiczyć, aby nie popełniać podstawowych błędów i wyeliminować złe nawyki. Treningi pilates core są tak stopniowalne, aby nie pozwolić wyjść ćwiczącemu poza granicę komfortu w czasie wykonywania każdego ćwiczenia. Pilates Core to odpowiedź na zmeniający się tryb życia. Nie wykonujemy już wielu czynności do których nasze ciała zostały ewolucyjnie przystosowane, nie biegamy, nie wspinamy się, nie skaczemy itp. Coraz więcej czasu spędzamy w pozycji siedzącej i nawet tę czynność wykonujemy niewłaściwie. Działa to na nasze mięśnie i stawy wywołując w naszych ciałach trwałe wady postawy. Pilates Core  będzie odpowiednim treningiem dla  osób z bólami stawów czy kręgosłupa, dla osób z nadwagą ograniczającą możliwość aktywnniejszych ćwiczeń oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli. Technika ta jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku czy stanu zaawansowania, pozwala dopasować poziom ćwiczenia każdemu indywidualnie.

CELEM jest prawidłowa postawa osiągalna dzięki zintegrowaniu w treningu

RDZEŃ nie jest generatorem mocy

MOC generowana jest w biodrach i stamtąd przekazywana do rdzenia

Zajęcia prowadzą:

Asia Rupnik – wykwalifikowany instruktor Pilates, trener personalny oraz masażystka.

Magdalena Sobczak – wykwalifikowany instruktor Pilates Core zdobywający uprawnienia w Body Balanced Pilates School.

Fotografie: Karol Mierzejewski