fbpx

Jako Centrum Sztuki i Rekreacji MOVYTZA oferujemy wysokiej jakości zajęcia ruchowe. Aerial Joga, Pilates CORE, Joga, Taniec oraz Fitness w Rybniku. Ponadto organizujemy wydarzenia kulturalne dla dzieci i dorosłych.

+48 692 769 545 ul. kard. Bolesława Kominka 43a, Rybnik Pon. - Ndz. 9.00 - 21.00
Znajdziesz nas
Image Alt

Aerial Dance

Aerial Dance

Aerial Dance to intensywne zajęcia na hamakach, będące połączeniem takich dziedzin jak joga, ćwiczenia rozciągające, fitness oraz przede wszystkim taniec i akrobatyka.. Na zajęciach uczymy się figur akrobatycznych, które później będą połączone w spójną choreografię. Ćwiczenia przeznaczone są dla osób wysportowanych oraz chcących poznania czegoś nowego. Jest to świetna alternatywa do zajęć z Pole Dance. 

Jest to nowość w Rybniku, zatem grupa jest na ten moment początkująca. Zaczynamy od podstaw, które później przerodzą się w złożone sekwencje ruchowe.

W Aerial Dance w dużej mierze bazuje się na ciężarze własnego ciała, w związku z czym intensywność ćwiczeń można porównać do Pole Dance, kalisteniki czy TRX. Stopień trudności ćwiczeń dostosowany jest indywidualnie do poziomu grupy – część uczestników już na pierwszej lekcji będzie w stanie wykonać podstawowe figury, inni będą potrzebowali więcej czasu, aby przywyknąć do skośnych lub odwróconych pozycji – Aerial Joga dostarcza bowiem nowych doznań dla naszej percepcji i zmysłów. Z czasem jednak każdy z uczestników z łatwością dostrzeże postępy, silniejsze mięśnie i jędrniejsze, bardziej elastyczne ciało.

Zasady bezpieczeństwa na zajęciach typu Aerial:

  1. Na zajęcia organizowane w Centrum należy przychodzić punktualnie. To ważne, aby wszyscy zaczęli rozgrzewkę i wysłuchali instrukcji instruktora w jednym czasie. Ze względu na bezpieczeństwo oraz komfort osób ćwiczących, spóźnieni nie będą mogli dołączyć do zajęć. Zasada ta dotyczy zwłaszcza tych, którzy po raz pierwszy będą uczestniczyć w zajęciach Aerial jogi. Prosimy o przybycie do Centrum 15 minut przed zajęciami.
  2. Przed zajęciami należy zdjąć biżuterię. Może ona uszkodzić chusty do ćwiczeń typu Aerial.
  3. Kursanci ćwiczą boso, ćwiczenie w skarpetkach grozi poślizgnięciem.
  4. Kursanci zakładają przylegający pozbawiony suwaków i dekoracji strój, koszulkę z długim rękawem.
  5. Na zajęcia należy przychodzić z krótkimi paznokciami.
  6. Kursanci zobowiązani są do słuchania i wykonywania poleceń instruktora.
  7. Do wiązania włosów zaleca się używania gumek.
  8. Nie należy przychodzić na zajęcia z chorobami dermatologicznymi, ranami i innymi uszkodzeniami skóry. Wpływa to na ryzyko pogorszenia sytuacji zdrowotnej u Kursanta oraz uniemożliwia higieniczne korzystanie ze sprzętu w Centrum.
  9. Na 3 godziny przed zajęciami w Centrum nie należy spożywać posiłków ani pić napojów gazowanych.

PRZECIWSKAZANIA: Jaskra, ciąża, menstruacja, operacja przebyta w ciągu ostatnich 3 miesięcy, choroby serca, przebyty zawał, bardzo niskie lub bardzo wysokie ciśnienie, niedawno odniesiony uraz głowy, skłonność do mdlenia, zawroty głowy, osteoporoza, zespół cieśni nadgarstka, zapalenie zatok przynosowych, dyskopatia, przepuklina rozworu przełykowego, zapalenie stawów, botox w ostatnich 6-ciu godzinach, choroby układu nerwowego, nadwaga (>90 kg)

Korzyści

Wyzwanie w treningu

Urozmaicenie zajęć jogi oraz innych form ruchu

Dużo radości i satysfakcji podczas zajęć

Dla kogo?

Dla osób sprawnych fizycznie

Dla osób, które uczestniczyłu w zajęciach jogi, pilatesu czy np. Pole Dance

Dla osób bez zawrotów głowy i innych przeciwskazań

Instruktorzy

Marta Brzezinka

Jogą zajmuje się od 11 lat. W czasie studiów z fizyki medycznej w Krakowie, zgłębiała fizjologię i anatomię człowieka i to właśnie wiedza o tym, jak funkcjonuje ludzki organizm pogłębiła jej zainteresowania tą dziedziną.

Praktyka Vinyasa Jogi po 1,5 roku zaprowadziła ją do bardziej zaawansowanej formy – Power Jogi w szkole Ashtanga Yoga Kraków, gdzie doskonaliła swoje umiejętności pod okiem Michała Kątskiego. Do łagodniejszych odmian jogi wróciła w okresie ciąży – zaczęła zgłębiać tajniki jogi dla kobiet w ciąży w studio licencjonowanej nauczycielki jogi metodą B. K. S. Iyengara – Katarzyny Pilorz. Do macierzyńskiej przerwie do regularnego prowadzenia grup wróciła poprzez Hatha Jogę.

Ukończyła kurs doszkalający u Katarzyny Pilorz, obecnie szkoli się na kursie nauczycielskim jogi Iyengara u tej samej “superwizorki “.

Prowadziła zajęcia Vinyasa Jogi w Domu Kultury w St. Croix, Jogi Ogólnej w katowickiej szkole jogi Joga Życia oraz zajęcia relaksacji w IMI Strefa Aktywności.

Swoją wiedzę sukcesywnie pogłębia na warsztatach z Ewą Wardzałą, Aleksandrą Kubicą, Wojtkiem Kaczmarzykiem oraz na wyjazdach jogowych.