fbpx

Jako Centrum Sztuki i Rekreacji MOVYTZA oferujemy wysokiej jakości zajęcia ruchowe. Aerial Joga, Pilates CORE, Joga, Taniec oraz Fitness w Rybniku. Ponadto organizujemy wydarzenia kulturalne dla dzieci i dorosłych.

+48 692 769 545 ul. kard. Bolesława Kominka 43a, Rybnik Pon. - Ndz. 9.00 - 21.00
Znajdziesz nas
Image Alt

Joga

Joga

Joga to system ćwiczeń pozwalający na rozwój fizyczny i psychiczny. Praktykując jogę pozwalamy sobie wkroczyć na indywidualną ścieżkę rozwoju, łącząc ruch, umysł oraz oddech po to, aby poczuć równowagę, spokój oraz harmonię. Aby rozpocząć przygodę z jogą nie potrzeba wcześniejszego fizycznego przygotowania. Pod okiem doświadczonego instruktora/nauczyciela każdy jest w stanie odpowiednio przygotować swoje ciało do tego rodzaju ćwiczeń i rozpocząć swoją osobistą przygodę z jogą.

W Centrum Sztuki i Rekreacji MOVYTZA zajęcia prowadzone są metodą Vinyasa (instruktor: Zuzanna Karetta) oraz Iyengara (instruktor: Marta Brzezinka). 

Vinyasa joga charakteryzuje się przede wszystkim płynnym ruchem, ściśle skoordynowanym z oddechem, świadomością prowadzenia oddechu i ruchu oraz kontrolowania tych dwóch elementów. Podczas zajęć zazwyczaj nie używa się pomocy, wystarczy do nich sama mata i własne ciało. Praktyka jest bardziej dynamiczna i chodzi w niej przede wszystkim o odczuwanie ruchu i przepływu energii, a dopiero na drugim miejscu o precyzyjne ustawienie w asanach. Większość ćwczeń oparta jest o sekwencję powitania słońca, angażuje pracę rąk, barków i mięśni brzucha oraz core. Praktyka dynamiczna przeznaczona dla osób, które mają sprawne  nadgarstki, obręcz barkową i stawy kolanowe.

Joga prowadzona metodą Iyengara charakteryzuje się dyscypliną i precyzją wykonywania asan (pozycji jogi). W pozycjach pozostaje się przez dłuższy czas zwracając uwagę na ustawienie wszystkich części ciała i pracę poszczególnych mięśni, przez co praktyka jest bardziej statyczna. Podczas tego rodzaju zajęć używane są pomoce typu kostki i paski, a cała praktyka jest mniej dynamiczna, przez co jest lepsza dla osób początkujących lub posiadających kontuzje uniemożliwiające wykonywanie ćwiczeń w podparciu na nadgarstkach i kolanach.

Korzyści

Harmonia ciała i umysłu

Elastyczne ciało

Koncentracja

Dla kogo?

DLa osób w różnym wieku

Dla osób o różnym stopniu sprawności fizycznej

Dla osób chcących regularnie i harmonijnie dbać o sprawność fizyczną

Instruktorzy

Zuzanna Karetta

Z wykształcenia biolożka, z zawodu fotografka. Absolutna miłośniczka przyrody.

Praktykuje jogę od 9 lat. Wybrała tę dziedzinę jako drogę rozwoju i samodoskonalenia. Joga pozwala jej łączyć w spójną całość sprawność ciała i spokój umysłu, dbanie o zdrowie i zachowanie równowagi między pracą, rodziną i odpoczynkiem.

Regularnie podnosi swoje kwalifikacje pod okiem specjalistów w swojej dziedzinie. Ukończyła kurs i uzyskała tytuł Instruktora Rekreacji Ruchowej ze specjalnością hatha joga u profesora Janusza Szopy, a obecnie kształci się u znanych nauczycieli – Patrycji Gawlińskiej (metoda vinyasa krama) oraz Krystiana Mesjasza (ashtanga vinyasa joga).

W jodze poszukuje ożywienia ciała i uspokojenia umysłu, a najważniejszy jest dla niej świadomy i swobodny ruch, oddech oraz szacunek dla indywidualnych możliwości. Dlatego na zajęciach zawsze po płynnych, mniej lub bardziej dynamicznych sekwencjach dążymy do wyciszenia, zrelaksowania, co daje nam poczucie balansu, równowagi i świetnego samopoczucia również poza matą.

Marta Brzezinka

Jogą zajmuje się od 11 lat. W czasie studiów z fizyki medycznej w Krakowie, zgłębiała fizjologię i anatomię człowieka i to właśnie wiedza o tym, jak funkcjonuje ludzki organizm pogłębiła jej zainteresowania tą dziedziną.

Praktyka Vinyasa Jogi po 1,5 roku zaprowadziła ją do bardziej zaawansowanej formy – Power Jogi w szkole Ashtanga Yoga Kraków, gdzie doskonaliła swoje umiejętności pod okiem Michała Kątskiego. Do łagodniejszych odmian jogi wróciła w okresie ciąży – zaczęła zgłębiać tajniki jogi dla kobiet w ciąży w studio licencjonowanej nauczycielki jogi metodą B. K. S. Iyengara – Katarzyny Pilorz. Do macierzyńskiej przerwie do regularnego prowadzenia grup wróciła poprzez Hatha Jogę.

Ukończyła kurs doszkalający u Katarzyny Pilorz, obecnie szkoli się na kursie nauczycielskim jogi Iyengara u tej samej “superwizorki “.

Prowadziła zajęcia Vinyasa Jogi w Domu Kultury w St. Croix, Jogi Ogólnej w katowickiej szkole jogi Joga Życia oraz zajęcia relaksacji w IMI Strefa Aktywności.

Swoją wiedzę sukcesywnie pogłębia na warsztatach z Ewą Wardzałą, Aleksandrą Kubicą, Wojtkiem Kaczmarzykiem oraz na wyjazdach jogowych.