fbpx

Jako Centrum Sztuki i Rekreacji MOVYTZA oferujemy wysokiej jakości zajęcia ruchowe. Aerial Joga, Pilates CORE, Joga, Taniec oraz Fitness w Rybniku. Ponadto organizujemy wydarzenia kulturalne dla dzieci i dorosłych.

+48 692 769 545 ul. kard. Bolesława Kominka 43a, Rybnik Pon. - Ndz. 9.00 - 21.00
Znajdziesz nas
Image Alt

Trening Obwodowy

Trening Obwodowy

Ten rodzaj treningu bazuje na ćwiczeniach ogólnorozwojowych, wzmacniających i kondycyjnych. W jego skład wchodzą intensywne ćwiczenia, wszechstronnie wzmacniające układ mięśniowy, jednak co istotne – bez nadmiernego rozbudowywania masy mięśniowej. Trening polega na imitowaniu ruchów, wykonywanych podczas codziennych czynności (przysiady, sięganie, obracanie się, podnoszenie przedmiotów z podłogi i unoszenie przedmiotów nad głowę), ale w szybszym tempie i z wieloma powtórzeniami. Celem treningu funkcjonalnego jest w szczególności wszechstronne usprawnienie aparatu ruchu. Doskonale wpływa na poprawę koordynacji i pamięci ruchowej, wytrzymałości mięśniowej, kondycji, gibkości, zwinności oraz szybkości reakcji ciała. Tempo ćwiczeń i duża ilość powtórzeń zwiększają wydolność organizmu oraz ogólnie wzmacniają ciało.

Każda lekcja rozpoczyna się całościową intensywną rozgrzewką (w formie ćwiczeń kardio, rozciągania dynamicznego, ćwiczeń koordynacyjnych, prostych kroków tanecznych), następnie stopniowo pojawiają się coraz bardziej złożone ćwiczenia wzmacniające. Uczestnicy zajęć pracują nad doskonaleniem techniki każdego z pojedynczych ćwiczeń. Główną część treningu stanowi  kilkuminutowy zestaw ćwiczeń wykonany w maksymalnym tempie, w określonej konfiguracji. Każde ćwiczenie jest skalowalne, co oznacza, że niezależnie od poziomu zaawansowania każdy jest w stanie je wykonać. Szczególne znaczenie w programie treningowym mają ćwiczenia stabilizujące, wzmacniające często zaniedbywanych przez nas mięśni głębokich, odpowiadających za utrzymanie prawidłowej postawy. Każdorazowo zajęcia kończą się blokiem ćwiczeń rozciągających i uspokajających całe ciało po intensywnym wysiłku. Stretching z elementami jogi i mobility zagwarantuje, że mięśnie, które pracowały podczas sesji treningowej pozostaną rozluźnione, a osoba ćwicząca będzie powiększała swoje zakresy jeżeli chodzi o rozciągnięcie i mobilność całego ciała.

Korzyści

Poprawa kondycji organizmu

Poprawaa wydolności organizmu

Redukcja tkanki tłuszczowej, utrata kalorii

Dla kogo?

Dla osób przygotowujących się do intensywnego ruchu

Dla osób bez kontuzji

Dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy

Instruktorzy

Krzysztof Sojka

Na co dzień – nauczyciel wychowania fizycznego w jednej z gliwickich szkół podstawowych, gdzie dba o zdrowie i kondycję dzieci i młodzieży. Popołudniami skupia się na pracy z osobami dorosłymi w studiach fitness. Świetnie odnajduje się w każdym rodzaju treningów, zarówno wzmacniających jak i choreograficznych co sprawia, że jest instruktorem wszechstronnym prowadzącym większość współczesnych form grupowych zajęć fitness. Jako instruktor i szkoleniowiec prowadzi zajęcia na największych eventach branży fitness w Polsce.

Autor muzyki tworzonej dla programów treningowych sieci klubów fitness z Europy i Azji.

Od 12 lat – tancerz regularnie występujący w spektaklach i widowiskach Teatru Muzycznego IWIA na scenach całego kraju. Regularnie bierze udział w licznych wydarzeniach zachęcających lokalną społeczność do aktywności fizycznej, współpracuje w tym zakresie
m. in. z halą Arena Gliwice.

Prywatnie szczęśliwy i kochający mąż oraz ojciec dwóch wspaniałych córek.